Showing posts with label balik kampung. Show all posts
Showing posts with label balik kampung. Show all posts

Saturday, August 9

Aidilftri - Summary

Too many good pictures of Raya to handle. This is the first raya without my father, a bit different but my family try to handle well. 

Syawal 1 - First raya dekat rumah, bila tahun ini semua kakak dan abang beraya dahulu di sini selepas turn rumah mak mentua tahun lepas.

Pakai inai kaler pink


siblings

whole family ngan anak2 buah yang comel



berbarbeque malam raya pertama.


Syawal 2 - Balik kampung belah arwah abah dekat Benta, Kuala Lipis Pahang. Paling suka datang sini ialah rumah kampung dia, patin masak tempoyak yang memang pure dan banyak buah-buahan.

makan ice-cream sebelum bertolak.


kampung kat benta

pagar kampung.


Syawal 3 - Beraya dekat kampung belah mak kat Simpang Kallang, Raub Pahang.

dengan sepupu paling rapat sebab hampir sebaya

beraya rumah sedara

cantik umah ni


Syawal 4 - Beraya rumah bff Jeah dekat Sungai Gau dengan Ena.

bff sejak dulu


Syawal 6 - beraya dengan schoolmates yang berkumpul dekat rumah kawan di Sanggang.

ahh rindunyerr koranggg



Syawal 8 - Beraya dengan kawan2 universiti yang rapat dari zaman asasi lagi.Macam tahun lepas tapi aku just pergi yang kali ke2 kat Selangor. Cover Area Kuala Lumpur. Taman Melati, Ampang, Cheras dan Jalan Klang Lama.

ber-monopod

depan umah put

bff, roomie n university-mates

Syawal 9 - Sambung beraya dengan university-mates pulak tapi kat Selangor dan Cyberjaya.

beraya dengan shades!

photoshoot kat Taman Botani.

Tahun nak beraya gler2 before bekerja!










Sunday, August 18

Masih dapat duit raya

Umur da besar panjang, still dapat duit raya. Alhamdullilah. Terasa muda. Kahkah.
Sebelum tuh nak ucapkan Selamat Hari Raya kepada semua. Tak lupa juga jangan lupakan kesukaran saudara kita dekat Mesir, Syria dan Palestin yang jauh berbeza keadaannya di Malaysia.

Raya tahun ini dengan family Alhamdullilah yang sangat berbeza dengan tahun lepas. 1 syawal tuh abes 4-5 rumah beraya, padahal rumah jiran2 sebelah je pong. Biar ikatan kejiranan teguh di sebalik kemajuan taman perumahan. cehh

Akak koi bagi duit. Terima kasih.

Tangkap guna henset je. so imej sangat noise.

My cute niece selalu kene buli,

Baju raya yang re-cycle tanpa keluar duit. Tahun ni xde baju raya. Dan selipar jepun kaler pink adalah yang paling selesa sekali.

2 Syawal - balik kampung dekat Raub. Konvoi 3 kereta. Aku drive. Walaweyh sungguh berbeza jalan kampung berlopak berbatu sempit semua. Boleh rosak tayar kereta. Bila beraya ni hanya baju kurung cotton dan selipar sahaja yang awesome dan selesa.

Makanan kat kampung. Siapa pernah makan dim sum. Sedap ni.

Pantulan diri yang lain jantina tapi sama bulan kelahiran. Sangat bermaharajalela tidur di atas katil.

3 Syawal - Lawat kubur dan beraya. Seperti biasa, berbaju kurung cotton dan selipar adalah yang paling selesa. Balik kampung belah abah dekat Kuala Lipis. Pure Pahang keturunan aku ni.

Masih merasa rumah kampung berdindingkan papan. Nostalgia.

Hiraukan kepala misteri itu. Nampak tak berbag oren dan berselipar tuh. Aku lerr.

Yaya.