Thursday, August 2

Bukan Senang nak Plan Berbuka Puasa

Sejak first Ramadan lagi aku dah plan nak buka puasa dengan kawan2 yang terchenta. Bukan senang nak bagi semua ada, at the last 3 orang je. Yelah yang sorang lagi tuh busy dengan projek kolej dia. Akulah yang jadi orang tengah kepada mereka, text through sms or twitter. Plan yang dirancang arituh juga menjadi sebab  nanti macam2 hal diaorang ni yang akan bertindih2 aduyai... Tapi Alhamdullilah, berjaya juga aku berbuka puasa bersama mereka wehuuu!

Hanyalah aku, si cantik Nazihah dan si kacukan Sharmaine Marsella. Sorylaa Ainaa Kamaruddin sekali lagi awak xde bersama kami, sebab awak kannn busyyyy orang nyer =P. Awak jangan nanges ye. Macam2 cerita keluar masa time2 old skool kat sekolah then gosip2 ya Allah sampai tak ingat diri tuh puasa.

Tiga orang nie memanglah kampung dan tak tahu malu tangkap gambar tanpa hirau orang sekeliling. =.=
Lepas raya ingat nak plan pergi bercuti ke apa, tapi kenapalah awak Sham nak pergi balik UK da T_T.... Btw aku memang berminat nak pergi bercuti dekat sana memang Sham da ajak duduk bilik dia, tapi dah dikira2 kos dia alahai... tetap cekik darah jugaklah. Bilalah aku nak pergi bercuti kat luar negara eh (cehh cakap macam ada duit tapi zerooo). Even bercuti dalam negara pun aku nak! Ya, nie lah list aku nak pergi!

1. Legoland Malaysia, akan dibuka september nie

2. Air Terjun Lata Jarum atau mana2 je. Lata Jarum air dia sejuk woo dan fresh! Nak pergi lagi (raya taun lepas)

3. Pantai, paling dekat dengan aku Teluk Cempedak, pergi dah banyak kali. Okay aku pernah pergi pantai PD tapi ntahla, macam ada something wrong dekat situ, maybe tempat tuh pantai dia yang aku salah pergi kot. Tapi kalau kat TC boleh bau pantai dia, boleh dengar bunyi ombak dan boleh rasa 'natural'.

4. Sungai yang boleh kutip siput (?). kazen aku pernah pergi kutip siput bila aku dengar rasa macam kembali ke zaman old days! 

5. Kedah, sebab ada sawah padi. da lama nak tengak lalang yang kuning time musim menuai sambil bersama orang-orangan. Seumur hidup aku x pernah tengak lalang secantik itu.

Okay, back to basic, Sham aku harap kita contact selalu okay. To Jeah, aku nak jadi patient awak yang first nanti time awak practical! Gembira nak bagi awak check gigi saya even malu. Haha. Lupa, buka puasa tadi aku order chicken Chop. Memang x sedap! Well dalam bab2 makanan kan aku jujur dan cerewet, tapi tetap habiskan sebab membazir tuh. Nasib baik cappucino dye sedap.

nampak je sedap tapi...
p/s: well memang lama jugak nak transfer gambar2 tdi sebab mr. lappy yg handsome nie tibe2 xde bluetooth pula... wifi pun sama. asal awak mr lappy haa. btw, aku berjaya memuaskan hati aku dengan mengedit gmbr2 tersebut and this is my favourite <3

cela tanya camne edit? aku jawab 'rahsia' hehe






No comments: