Sunday, June 1

Seperti Tourist Minggu 2

Disebabkan tiket balik kampung habis petang jumaat walaupun berniat beli sehari awal, terpaksalah bersesat2 dan terpenjara dekat Kuala Lumpur.

Seperti tourist. Ye, seperti tourist. So Tirah ajaklan aku pergi even propagandafest dekat dataran merdeka underground, dan kitaorang langsung tak tahu kat mana itu. Ye, pergi dengan langsung tak tahu apa2. Seperti tourist. Just naik lrt stop dekat Masjid Jamek. Pastu berjalan ke dataran merdeka berhadapan Bangunan Sultan Abdul Samad yang klasik itu. Tapi dataran merdeka padang dia tutup. So just tangkap gambar dekat taman2 tuh je. Then pergi ke Victoria Fountain Kuala Lumpur. Pastu baru ke Dataran Merdeka Underground. Banyak gilaaa kedai2 instashop. Aku pun grab la satu shawl yang memang sangat berkenan. Last skali bertapak dekat Kuala Lumpur City Gallery.

Arah Perjalanan

Panggung Bandaraya ---> Dataran Merdeka ---> Bangunan Sultan Abdul Samad ---> Victoria Fountain ---> Dataran Merdeka Underground ---> Kuala Lumpur City Gallery

Lalu Panggung Bandaraya. Baru aku teringat aku pernah tengok teater bangsawan kat sini tahun lepas.
Dataran Merdeka

Bangunan Sultan Abdul Samad

Berselfie ngan tirohh

Menuju jalan yang lurus. 

Victoria Fountain

Victoria Fountain 2.


Inilah Dataran Merdeka Underground. Jumpa jugak lepas bersesat2.


Propagandafest.




Brand instashop - shawl yang aku beli. Tak pernak beli online langsung.

Kedai I love KL yang menarik signboard-nya.


Galeri Kuala Lumpur.


Tempat tangkap gambar yang cantik. Kena berbaris tau!


Bangunan kl city gallery yang klasik.


Jangan tertipu dengan mata anda okay!
Kebetulan ada show, bapak besar miniature dia.

Casing Iphone yang gila smartt!! Kuala Lumpur plak tuh sangat rare. Kenapalah aku tak beli teringat sampai sekarang. Harga taklah mahal sangat, RM 25 je.

Gambar terakhir. Best

p/s: Best jalan2 kat negara sendiri, seperti tourist. Sampai nak tercabut kaki aku. Balik2 je sakit kaki. Tetiba terfikir nak promote kampung sendiri pulak! Haha

Yaya


No comments: