Tuesday, February 5

Harta Karun Sebenar

*khas untuk orang yang tanya aku layan lagu apa, aina kau orang ke2 yang tanya heeee*

Semua orang suka dengar lagu. Semua orang suka dengar muzik. Tak kiralah lagu genre apa pun, setiap orang pasti ada lagu feveret masing2. Sama macam aku jugak, aku ada lagu evergreen yang dengar banyak kali pun telinga takkan bosan. aku jenis yang dengar semua jenis lagu tak kiralah lagu omputih, jepun ke, lagu melayu lama ke asalkan masuk kat jiwa ni (cewahh). Actually aku sangat kurang pada mainstream or lagu yang main kat radio (tapi kalau dah sedap dengar tuh terus tanya kawan). Aku lebih pada lagu yang jarang yang orang dengar. Sebab tuh la sorang kawan ni yang lepak dekat bilik tanya, "Lagu apa ni? Tak pernah dengar pun."  Dan aku jawab. ''Lagu background untuk drama series haa".

Kalau lagu omputih tuh lebih pada soundtrack movie atau series diaorang. Yelah, tengah layan2 movie or drama series dan dan background lagu masuk pulak dengan scene yang tengah best dilayan. Apa lagi aku korek ah lagu apa tuh kat youtube, cari sampai jumpe beb. Cari punya cari sekali dah jumpa happy, ibarat jumpa harta karun sebenar  bila main puzzle. Tapi aku slalu juga cari lagu kat youtube sendiri2.

Okay ni list harta karun dalam mr lenovo, agak susah nak share ngan orang nie sebenarnya.*kedekut*  tapi kalau rasa lagu tuh sedap dengar dan muzik tuh bagus tak apa kan?

Babybird - Back Together
The Dirty Secrets - Strangers
Young Folks - Peter, Bjorn John
Mystery Jets - Behind the Bunhouse
Matchbox Twenty - Parade
Dead Can Dance - The Carnival is Over
The Bravery - Time Won't Let Me Go
A Ramlie - Kenangan Mengusik Jiwa (jangan main2 pernah jadi caller ringtone tau)
One Ok Rock - Answer is Near

(banyak lagi tapi mustahil la nak tulis kat sini semua)


Bahkan, aku juga suka dengar muzik sheet. apa nak panggil ye? piano version kot? violin version? acoustic? ala macam muzik orchestra, sebab rasa macam tenang bila dengar.

Spec - Main Theme
White Hart - Snow White the Huntsman 

Lagu dan muzik yang dapat buat hati gembira.

Yaya






No comments: