Saturday, November 17

Everybody Finds Love in the End

First time aku dengar lagu yang baru release 17 november semalam, terus tersentuh. Terus suka. Terus fall in love. Terus download. Muzik dia beautiful dan ada perasaan tenang. Utada Hikaru is one my favourite singer. Sejak kecik2 dulu lagi dah minat dia. Hampir semua lagu dia aku suka, dan semua ada maksud tersendiri. Lagu terbaru dia - Sakura Nagashi buat aku tak tido malam.

Then aku tengok video clip lagu nie. Memang berseni. At the beginning dalam hati aku ''pebenda lar tunjuk2 gambar pokok, daun tumbuhan nie''. Then pada minit ke 2:54, pandangan aku terus berubah.

A baby's hand.


(lyrics)  
If you could hear the newborn’s cry, 
Sound and healthy
Ringing in the town you protected
I know you would be so pleased
The footsteps that continue after us

Totally change my perspective. Aku kan suka bayi. Sebab bayi itu suci. Bayi itu innocent. Bayi itu comel. Lagu ni lebih kepada perasaan cinta ibu kepada anaknya yang baru lahir. Lebih kepada perasaan manusia sesama manusia itu sendiri. Aku bet bukan semua orang minat apa yang lagu dan video clips ni persembahkan. Tapi setelah dengar lama2, dan tengok mv tuh, aku semakin faham. Aku rasa lagu ni untuk peperangan pun okay jugak. Sebab, selepas peperangan yang langsung tak bermakna dan hanya mendatangkan penderitaan, chorus lagu ni menegaskan;

"Everybody finds love
In the end"

x.o.x.o

Yaya

No comments: