Wednesday, February 18

DIY Iphone Case Customade ❤️❤️

Dah lama nak update pasal ni cuma tak berpeluang. Aku memang suka barang2 gajet. Especially aksesori gajet smartphone, casing. Kalau boleh aku nak kumpul semua casing iphone kat dunia ni haha. Sejak aku pakai 5s memang teruja nak beli casing2 ni. Kebanyakan comel2 belaka ahye, perasaan tamak sentiasa ada. Then satu hari aku dapat idea utk diy sendiri iphone case setelah tahu ada casing yang terlalu mahal. Buat benda ni bila time free2 je. Dah lama aku buat sejak sebelum graduate lagi. Kalau diy baru rare gitu.

My DIY Iphone Case Collection.
Aku cari idea kat macam2 tempat - google, pininterest, weheartit dan youtube. Fuhh kreatif gler cara omputih buat. Aku ambil inspirasi dari situ. Kalau g mana2 kedai atau shopping mall ke aku usha casing dulu lebih dari benda lain. Tak suka beli mahal2, sebab aku pakai seminggu dua dah bosan tukar lain.
proses men-diy gajet smartpone =D

Bahan2 diy nak buat casing ialah washi tape, sticker manik, sticker, bling2, polish nail dan gajet skin. Yang penting kena ada badan casing tuh dulu beli banyak2 dengan harga murah. Semua bahan2 diy ni aku beli dekat kedai murah cam Mr DIY, kedai RM2, Happy Home dan kedai runcit minanchi hahaha.

Koleksi bahan2 diy

Lebih kurang macam ni lah body casing yang aku guna. Plain dan kosong. (Source: random google)

Proses decoration yang menyeronokkan. =D
Alhamdullilah inilah hobi aku kala masa lapang. Dapat hilangkan stress sikit. Bila upload kat ig banyak pula yang minat, Alhamdullilah. Buat masa ni aku just buat untuk suka2 saja untuk family dan kawan2 terdekat. Maybe satu hari boleh bukak bisnes sendiri (ewahhh).

p/s: Happy CNY untuk kawan2 yang berbangsa Cina, especially coursemate aku dan tempat kerja praktikal =D

Yaya

No comments: