Showing posts with label jambatan gantung. Show all posts
Showing posts with label jambatan gantung. Show all posts

Friday, October 2

Picnic di Tanah Tumpah Temerloh

Woww. It's been 4 months i let this blog so silent. Busy sangat sejak bekerja ini. Actually dah lama aku nak buat plan cuti2 di daerah sendiri, Temerloh sejak dua tahun lepas. Lama kan. Ye lah Temerloh ni daerah yang aman dan agak membosankan bagi siapa yang tidak tahu. Tapi bagi aku, ianya tempat yang cantik kalau kita sendiri pandai explore. Dan, nilailah sendiri tempat yang nampak biasa je, dengan pandangan yang cantik dan unik di mata sendiri, tak sama dengan apa yang orang lain nampak. Make the simple things look wonderful, and finding beauty in minor things.

Okay, plan cuti2 Temerloh aku adalah:
1. Picnic in Tasik Temerloh
2. Solat di Masjid Abu Bakar
3. Esplanade
4. Jambatan Gantung Temerloh.
5. Lorong area Courts Mammoth.

Yang tak sempat pergi:
1. Jambatan kecil Sungai Rabit
2. Stesen Keretapi Mentakab
3. Taman Kenangan

Okay picnic ni pergi dengan girlfriends sejak dari sekolah 👭. Aku berjaya membeli kesemua picnic checklist - belon, cawan pinggan plastic dengan harga murah!

Pinjam bakul mak. Hensem. Upload kat weheartit mesti cunn.

     
Cawan+pinggan plastic polka dots yang comel dan murah!


Gigih awak2 tiup belon.

Pandanglah tasik ini dengan mata yang berbeza.


Berkelah ala2 comel.

beg girlfriend untuk dijual =D

gediks


pejam mata awak2


tokong cina

paper and pen. tak sangka nice idea buat macam ni :3

Solat di masjid abu bakar. cantik dan besar


jambatan gantung temerloh. dia ni gayat

Lorong courts mammoth. tempat ni adik aku and aku yg jumpa secara tak sengaja mase dia nak potong rambut. 

masing2 dah janji kene bawak shades =)


Inilahhh cuti2 temerloh akhirnya berjaya gakk 💖

Next plan!

Regards,
Yaya.

Monday, January 27

Jambatan Gantung

Niat di hati sebenarnya dah lama nak jejak Jambatan Gantung Temerloh (Kuala Semantan). Even dilahirkan dan membesar di sini, tak pernah pun jejak sini sobs2, just lalu or pergi pekan sari setiap pagi Ahad. Betullah kata orang, semakin lama duduk dekat kampung sendiri, semakin tak tergerak pun hati nak melawat tempat2 ni haha.

itu pun nasib baik ada kawan ajak, sempena meraikan kedatangan coursemates dari keyel. Jambatan gantung ni terletak dekat sungai pahang, explanade yang berdekatan dengan pekan sari pagi ahad sepangjang laluan jalan. Rasa bangga sikit dah jejak sini.

Cantik tak cantik tak


jalan ke jambatan

bagaikan bunga XD

kawan temerloh UM saya


instagram husna

instagram tierah


ingat hollywood je ade signboard besar?
terima kasih kawan2. sorry tak dapat ikut aktiviti esoknyer ada hal yang lagi penting. ape2 pun memang feeling temerloh lah!