Friday, July 5

Yang Menjadi Kegilaan Aku Sekarang

Aku seorang penggila harta. Pemburu barang-barang. Kegunaan harian dan sendiri. Tak kiralah mahal ke tak, asal puas hati apa yang dimiliki.

1. Contact lenses case
Setelah berbulan2 mencari bekas contact lenses yang comel dan super kiut, akhirnya aku jumpa jugak. Rupa2nya jumpa kat area rumah aku je, xyah pergi jauh2 atau beli online. Sekarang ini nak kumpul bekas ni banyak2, sebab bekas contact lenses kena tukar 4-6 sekali. Comel2.

Gambar yang selalu diusha. comel2. (Sumber: Tumbler)

Dan akhirnya berjaya dapat jugak. Bunny contact lenses case. 

2. Long shirt/ blouse
Yes, terasa diri ini nak lagi tshirt labuh yang boleh dibuat koleksi. Sebab diri semakin meningkat tua. Disebabkan sekarang tengah pokai, layan pre loved (bundle). Seorang mamat tuh x percaya aku layan bundle. Rileks la kawan aku pun tau definasi berpakaian macam mana. Peduli apa mahal ke x. Aku bukan datang dari keluarga berada pun. Sebab bagi aku fesyen adalah,

"It's not about what you wear, but is about how u wear it"

Aku memang sangat suka akan baju dan mostly duit aku abis dekat beli baju. Tapi aku sangat cerewet dan memilih dalam membeli pakaian. Dan aku sangat cerewet pasal proportion baju itu sendiri. Kalau x cukup lengan jangan harap aku beli. Dan aku suka alter sendiri baju yang aku beli. Woww, buat design sendiri dan suruh mak jahit. Sebab aku tak pandai jahit mesin. Guna tangan aku boleh. Sebenarnya masa zaman sekolah dulu aku ada nak jadik fesyen designer tapi last2 course lain yang aku masuk. But anything lah fesyen tetap fesyen.

Tshrt labuh yang simple. Japan fashion always satisfied me. (Sumber: Google)
Dapat satu set best ni. (Sumber: Google)



3. Iphone Case
Mencari iphone case yang aku suka, iaitu cover menara paris dan aku dah jumpa kat Kuantan. Tapi terasa mahal pulak. Ohh ye aku guna iphone 3gs, model lama. Sebab itu susah nak cari. Nak kumpul banyak2 baru dapat tukar setiap hari. Tapi tak dapat lawan case original apple tuh sendiri yang lebih keras dan tahan. Sebenarnya sebelum aku guna apple aku tak paham kenapa orang suka apple. Dan sekarang aku mengerti. Lebih2 lagi kalau kau reti guna itunes, makin banyak advantages dia.

Yang terkumpul setakat ini. Nak kumpul lagi biar jadi koleksi XD
Yang dicari lebih kurang sebegini. (Sumber: Google)

4. Ipod case
Sebenarnya kalau nak diikutkan aku lebih menyayangi ipod dari iphone. Hu uh mengapa mungkin aku beli guna duit sendiri kot. Ipod lebih kepada muzik dan aku kaki muzik. Paling mencari adalah case emas atau silver camnie, nampak smart glerr XD

Ipod case yang diidamkan. Nampak sangat gorgeous. (Sumber: Tumblr)

Gahhh. Buat habis duit je. Tapi ini adalah berbaloi untuk aku. XD

Yaya

No comments: