Saturday, September 29

Aku nak pergi Sawah Padi!

Kalaulah trip satu kelas or family day batch aku jadi minggu depan, Alhamdullilah. Aku dapat tengok pantai lagi, yang penting kaler biru sejuk mata. Kuantan, yes. No one can beat the beach of East Malaysia. Tahulah aku orang pantai timur kan, series selalu pergi Kuantan akan nampak pantai. Lepas tuh beli keropok lekor kat Tanjung Lumpur.

Kalaulah diberi peluang lagi, aku nak tengok sawah padi. Ya, sawah padi. Kenapa sawah padi? sebab dia hijau menguning. hijau menguning sejuk lagi mata ni. Tenang je. Lepas tuh ada rumah kampung ke. Orang-orangan ke. Sangat tradisional. Terasa dekat dengan entiti Melayu tuh sendiri. Eceh. Actually kalau nak tengok sawah padi cantik2 kat KEDAH. Aku ada sedara tinggal kat sana tapi da lama gila tak melawat. Then  aku x pernah tengok sawah padi terbentang luas yang cantik2 depan mata aku. Dekat Pahang mana ada sawah padi tinggi2 cuma kecik bape petak je. Arituh aku ada singgah kampung coursemate aku Husna kat Melaka kebetulan ada sawah padi tapi tak menghijau lagi. Terlepas T_T. 

Means kalau nak tangok sawah padi kat Utara la (alasan nak pergi berjalan.) Then boleh tangkap gambar banyak2 heee sesi photoshoot. Amboi. 

credit to tumblr

Sawah padi, tunggu aku akan datang!



No comments: